– Ați fost desemnată noul director al Școlii din Secusigiu. Câteva cuvinte despre dumneavoastră?
– Sunt învățătoare titulară în Școala Gimnazială Secusigiu începând cu anul 1999. Funcția de director precum și responsabilitățile pe care această funcție le impun nu îmi sunt străine deoarece între anii 2012-2014 am mai fost director, cu detașare. Diferența este că acum sunt director cu concurs. Am absolvit Universitatea de Vest Vasile Goldiș Arad, specializarea Institutor – Limba Franceză (1999), Universitatea Aurel Vlaicu Arad, specializarea Pedagogia învățământului primar și preșcolar (2008), Master în Management educațional (2010), gradul didactic I (2012), am o vechime ca titular în această școală de 18 ani, am îndrumat 4 generații și peste un an va termina a 5-a generație de elevi clasa a IV-a. Cu fiecare generație pe care o las mă simt mai împlinită și mai mulțumită și cred că rezultatele acestor copii sunt cele care mă recomandă.
– Cum vedeți învățământul din Secusigiu? Cu ce gânduri ați pornit în această misiune de director de școală?
– Învățământul în Secusigiu nu face notă discordantă față de învățământul general românesc: schimbările din învățământ se resimt și aici ca peste tot. Problemele cu care se confruntă școala sunt multe și diverse. Nu sunt probleme care nu se pot rezolva. Aș aminti câteva: migrația în străinătate a părinților și elevilor, transferurile dese de la o școală la alta, legislația care nu este cunoscută de toți factorii implicați în educație (părinți, cadre didactice, elevi, autorități), starea în care arată unele clădiri în acest moment, fapt care ne împiedică să folosim resursele financiare pe modernizare fiind nevoiți să ne axăm pe consolidare și reparații, etc. Bineînțeles că îmi doresc multe schimbări, altfel nu aș fi candidat pentru funcția de director. Nu voi vorbi însă despre ele în acest moment pentru că îmi doresc să las faptele să vorbescă. Nu am nevoie de votul nimănui și nu îmi doresc să promit nimic. Ceea ce trebuie să înțeleagă lumea este că voi face tot ceea ce depinde de mine pentru a schimba în bine situația actuală. Prioriatea este Școala Gimnazială Sânpetru German. Îmi doresc să menținem acea școală, chiar dacă acum situația nu este prea bună. Copiii sunt tot mai puțini și mi-aș dori ca părinții să înțeleagă faptul că o școală se poate desființa foarte repede dar nu se mai poate înființa la fel de repede sau chiar deloc. Este păcat să fie nevoiți să își înscrie copiii la alte școli, să facă naveta când au școală în satul lor.
– Cum priviți relațiile cu cadrele didactice?
– Colegii mei sunt partenerii mei în ceea ce îmi propun pentru viitor. Sunt sigură că doar împreună putem reuși. Scopul nostru comun este sau ar trebui să fie același: formarea personalității copilului.
– Care este colaborarea cu administrația locală?
– Am încredere că atât domnul primar cât și Consiliul local vor face tot ce le stă în putință să ne ajute. Nu am nici un motiv să cred altceva. Există deschidere și înțelegere din partea tuturor și cred că acest lucru se va vedea în viitor.
– Ce sfaturi ați da elevilor și părinților acestora?
– Aș dori să înțeleagă părinții că educația se face permanent și nu doar la școală, aș dori ca părinții să vadă în noi niște oameni care pot să ajute doar dacă există implicare și din partea lor. Aș dori ca părinții să știe că elevul de clasa a VIII-a tot un copil este și are nevoie de sfatul și atenția acestuia. Copiii trebuie să fie și să se simtă copii cât mai mult timp. Au timp să se maturizeze. Să nu le fie răpită prea repede copilăria.
Elevii trebuie să fie conștienți că totul în viață se face prin muncă, prin perseverență și încredere în forțele proprii, să îndrăznească să viseze, și să lupte pentru a-și împlini visele.
– Ce părere aveți despre activitățile extracuriculare?
– Activitățile extracurriculare își au rolul și rostul lor, sunt de acord cu aceste activități și cred în latura formativă a acestora. Îmi doresc actvități care să promoveze valori precum patriotismul, dragostea față de cultură și artă, cooperarea, spiritul de echipă, respectul reciproc, toleranța, libertatea de exprimare, creativitatea, implicarea. Vom încerca să promovăm aceste valori prin acțiuni diverse, nu doar în timpul activităților extrașcolare ci și la clasă, prin activități specifice diferitelor discipline.
– În încheiere un mesaj pentru cetățenii comunei?
– Aș încheia prin a transmite mesajul sau deviza școlii: ” NU PENTRU ŞCOALĂ, CI PENTRU VIAŢĂ ÎNVĂŢĂM! ” (Seneca)
De vorbă cu doamna director Paul Angelica
October 2nd, 2017