Dacă până acum doar părinţii care plecau la muncă în străinătate cu un contract de muncă aveau obligativitatea să anunţe autorităţile cu cine îşi lasă copilul, de acum toţi cei care muncesc în alte ţări trebuie să o facă. Părinții sunt obligaţi să anunţe serviciul public de asistenţă socială al Primăriei, cu cel puţin 40 de zile înainte de plecare şi să desemneze o persoană care se va ocupa de copii.
„Notificarea va conţine, în mod obligatoriu, desemnarea persoanei care se ocupă de întreţinerea copilului pe perioada absenţei părinţilor sau tutorelui, după caz. Confirmarea persoanei în întreţinerea căreia va rămâne copilul se efectuează de către instanţa de tutelă.
Persoana desemnată trebuie să facă parte din familia extinsă, să aibă minimum 18 ani şi să îndeplinească condiţiile materiale şi garanţiile morale necesare creşterii şi îngrijirii unui copil”, se arată în Legea 257/2013 pentru modificarea şi completarea Legii 272/2004 privind protecţia și promovarea drepturilor copilului.
Persoana căreia urmează să îi fie delegată autoritatea părintească îşi dă acordul personal, în faţa instanţei, iar cererea de delegare a drepturilor şi îndatoririlor părinteşti va fi soluţionată în trei zile de la depunerea acesteia. Hotărârea va cuprinde menţionarea expresă a drepturilor şi îndatoririlor care se deleagă şi perioada pentru care are loc delegarea, dar nu mai lungă de un an.
Primăria Secusigiu
În atenția cetățenilor
July 17th, 2016