Clasele au prins viață! A început un nou an școlar

DSC_2384 [800x600]A sunat din nou clopoţelul. Un nou an şcolar a început la școlile și grădinițele din Secusigiu, Munar, Sânpetru German și Satu Mare. Clasele au prins din nou viață, vocile elevilor răsunând iarăși în acest  nou an școlar. Cei mai mici dintre elevi, plini de emoție și cu buchete de flori în mână au intrat pentru prima dată în clasele care patru ani de acum încolo îi vor găzdui. Părinții și ei prezenți, i-au încurajat și i-au predat spre pregătire profesorilor.
De acum încolo acești profesori vor fi al doilea părinte pentru fiecare dintre elevi. Noul an școlar a început cu mare fast.

A început un nou an școlar, cu noi generaţii de copii, cu unele cadre didactice noi, cu multe emoţii pentru cei care păşesc pentru prima dată pragul şcolii şi cu multe întrebări în gând pentru cei care vor absolvi la finele anului şcolar clasa a VIII-a. Dar pentru toţi, cu siguranţă a început un nou an cu multe speranţe şi năzuinţe ce aşteaptă a fi împlinite.

Cum școala și grădinița și-a deschis din nou porțile pentru primirea elevilor, în acest număr al publicației locale ne-am îndreptat privirea asupra celor mai mici elevi ai școlii , respectiv cei care au pășit în clasa pregătitoare. Cu siguranță că ei sunt și cei care au avut cele mai mari emoții, care însă le vor trece repede, după ce vor forma prietenii, după ce se vor obișnui cu colectivul, după ce dascălii lor le vor arăta ce înseamnă școala și grădinița, ca și instituții de pregătire plăcute și interactive.

Urez tuturor elevilor să aibă un an plin de succese și cu multe împliniri. Școala, ca și etapă importantă a vieții reprezintă locul în care fiecare elev se formează ca personalitate, își descoperă aptitudinile, își dezvoltă comunicarea, se pregătește pentru viață. Școala reprezintă instituția fundamentală unde se acumulează cunoștințele necesare pentru reușita în viitor a fiecărui elev de astăzi. De aceea, școala trebuie luată foarte în serios de către fiecare elev și eu sper că toți elevii care învață la instituțiile școlare ale comunei vor face acest lucru. Avem dascăli dedicați, bine pregătiți, care cu siguranță vor face tot posibilul pentru ca elevii să beneficieze de o pregătire școlară cât mai bună.
Cu siguranță că cei mai mici dintre elevi au pășit cu emoție pragul școlii, iar auzul primului clopoțel a reprezentat ceva nou pentru ei. Sper ca aceste emoții să dispară cât mai repede și cei mai mici dintre elevi să formeze un colectiv unit, să-și asculte dascălii și să învețe cât mai bine. Îmi doresc ca și pe viitor instituțiile școlare din Secusigiu, Munar, Satu Mare și Sânpetru German să-i pregătească cât mai bine pe acești minunați copii, astfel încât să acumuleze bagajul de cunoștințe necesar pentru viitor, instițuții pe care le voi sprijini în continuare în tot ceea ce întreprind pentru asigurarea unui climat școlar îndreptat spre pregătire și performanță.
Părinților le doresc să aibă copii cât mai silitori, elevilor să obțină note cât mai mari, iar dascălilor să se bucure numai de rezultate bune cu elevii pe care îi pregătesc.
Primar
Cheșa Ilie

prof  Jirji Daciana [800x600]CLASA PREGĂTITOARE, UN CADRU EDUCATIV NECESAR PENTRU DEZVOLTAREA CORECTĂ A COPIILOR..
Colectivul clasei pregătitoare din Secusigiu: Avram Marcus, Beldea Larisa, Brumar Romina, Chira Andrada, Cir Denisa, Cseke Andrada, Dorot David, Fărîmă Mircea, Filip Nicole, Govăjdean Iulia, Lații ALexandra, Lații Andreea, Moza Alexandra, Moza Flavius, Moza Maria, Muntean Rahela, Nan Roberta, Nica Ciprian, Ofrim Cristian, Popov Sorina, Șerban Cristina, Tănase Alina, Tănase Florin, Tiplea Adrian, Tomoioagă Albert, Țugulii Alexandru, Zornek Andrada. Prof. Jirji Daciana

În clasa pregătitoare, copiii îşi vor dezvolta capacitatea de a comunica, vor stabili sau consolida primele contacte cu lumea numerelor şi a literelor, vor învăţa să observe mediul înconjurător şi să interacţioneze cu ceilalţi copii, prin jocuri didactice, activităţi în echipă, activităţi de descoperire, prin desen sau muzică.
De asemenea, se vor face mai multe ore de mişcare. La sfârşitul anului, cadrele didactice completează un raport de evaluare pentru fiecare copil.
Raportul de evaluare este un document-tip, în care se consemnează nivelurile de dezvoltare fizică, socio-emoţională, cognitivă, a limbajului şi a comunicării, precum şi a dezvoltării capacităţilor şi atitudinilor de învăţare ale elevilor aflaţi la finalul clasei pregătitoare.
Documentul se constituie că parte integrantă a portofoliului El permite depistarea eventualelor dificultăţi de învăţare şi adoptare a unor măsuri de remediere. Conţinutul raportului de evaluare are caracter confidenţial DEZVOLTAREA FIZICĂ ŞI MOTRICĂ
Identificarea principalelor caracteristici ale posturii corporale.

prof Pescar Angela [800x600]Clasa Pregătitoare și clasa I- Satu MareProf. Pescar Angela

La Satu Mare clasa pregătitoare funcționeazăîmpreună cu clasa I-a, motiv pentru care vă prezentăm colectivul celor două clase: clasa I-a – Albici Aurica, Constantin Sergiu, Kocher Nicoleta, Oprea Larisa, Ruști Denisa, Pițucă Alexandru; clasa pregătitoare- Bondane Natalia, Covaci Laurențiu, Curtuiuș Ionuț, Faian Diandra, Matei Florin, Pop Bogdan Ioan, Szauka Ecaterina,  Țanc Ionela.  Prof. Pescar Angela

 

 

 

prof Țundre Cornelia [800x600]Clasa Pregătitoare din
Sânpetru German Prof. Țundre Cornelia

Colectivul clasei pregătitoare din Sânpetru German: Bănățan Loredana, Bejan Ariana, Biaș Silvia, Boalog Andreea, Botizan Ruth, Datcu Pepe, Dediu Arsenie, Dutcă Maria, Filip Liviu, Gyorgy Paul, Gyorgy Raluca, Kundermann Alexandru, Lingurar Maria, Lovin Gigi, Marcu Denis, Mardare Andreea, Păcuraru Ștefan, Sechel Răzvan, Simion Alin. Prof. Țundre Cornelia

 

 

Utilizarea unor mişcări specifice diferitelor segmente ale corpului
Executarea unor mişcări sugestive şi folosirea unei mimici şi a unei gestici adecvate diferitelor contexte (dialog, recitare, cântec, dans, teatru etc.)
Participarela activitaii motrice coordonate cu membrii grupului
DEZVOLTAREA
SOCIO-EMOŢIONALĂ
Indentificarea elementelor de identitate (nume, prenume, vârstă, gen, aspect fizic, naţionalitate, numele părinţilor, localitate etc)
Respectarea unor reguli simple de igienă personală
Recunoaşterea emoţiilor de bază raporate la experienţa de viaţă
Exprimarea de sine (exprimarea emoţiilor, temerilor, preocupărilor, a ceea ce îi place şi ce nu), în limbaje variate (verbal, nonverbal, artistic)
Manifestarea grijii pentru comportarea corectă în relaţie cu mediul natural şi social
Respectarea normelor elementare de comportament social
Identificarea unor repere relaţionale (frate, soră, mamă, tată, bunici, rude, colegi, prieteni, adulţi, educatori) şi valorice (bine, frumos, bun etc.)
Participarea la activităţile grupului, jocuri de grup, relaţii interpersoanale
DEZVOLTAREA
COGNITIVĂ
Identificarea cuvinteor din enunţuri scurte, rostite clar şi rar,identificarea silabelor şi a sunetului iniţial şi final în cuvinte clar articulate.
Identificarea cu suport intuitiv a formelor geometrice, semnelor grafice (literă, cifră), culorilor, sunetelor
Sesizarea relaţiei dintre sunet şi literă, dintre cifră şi număr
Trasarea elementelor grafice (conturul literelor, cifrelor, formelor geometrice principale)
Identificarea unor repere: spaţiale (în, pe, deasupra, dedesubt, lângă, în faţa, în spatele, sus, jos) şi temporale (inainte, după, zi, noapte, iarnă, vară etc.)
Identificarea unor repere de gândire logicî: sortare, clasificare pe baza unui criteriu dat, raţionament simplu ( dacă…, atunci…)
Recunoaşterea unor cuvinte uzuale, scrise cu litere de tipar
Recunoaşterea numerelor în concentrul 0-10
Rezolvarea de probleme în care intervin operaţii de adunare sau scădere cu 1-2 unităţi în concentrul 0-10, cu suport intuitiv
DEZVOLTAREA
LIMBAJULUI ŞI A
COMUNICĂRII
Identificarea şi aplicarea regulilor principale de comunicare
Utilizarea elementelor de logică în comunicare („şi/sau”, „daca…, atunci”, „da/nu” etc)
Receptarea semnifica’iei corecte a mesajelor orale
Sesizarea semnifica’iei unui mesaj vizual simplu
Exprimarea unor mesaje referitoare la sine, colegi, familie, şcoală, mediu înconjurător
Participarea la dialoguri scurte, în situaţii de comunicare uzuală
DEZVOLTAREA
CAPACITĂŢILOR
ŞI ATITUDINILOR
DE ÎNVĂŢARE
Respectarea normelor elementare de comportament şcolar
Manifestarea perseverenţei în activitatea de învăţare
Manifestarea curiozităţii pentru explorarea mediului natural şi social
Identificarea unor regularităţi în mediul familiar, natural şi social
Realizarea unor activităţi, proiecte, obiecte, construcţii simple
Relaţionarea pozitivă cu alţi membri ai grupului, în reolarea unor sarcini simple de lucru
Participarea la activităţi integrate, adaptate nivelului de vârstă
Manifestarea imaginaţiei şi a creativităţii în activitate şi joc

prof Jiva Daniela [800x600]Clasa Pregătitoare  din Munar
Prof. Jiva Daniela

Colectivul clasei pregătitoare din Munar: Achim Sorin, Albota Natalia, Boltașu Sebastian, Faur Denis, Pavel Cristian,.Prof. Jiva Daniela

 

 

 

Both comments and pings are currently closed.